dhz fleXwheels - gemak onder één dak

Over Ons

dhz fleXwheels logo breed retina

 

dhz fleXwheels, in zijn huidige vorm, is 3 jaar geleden bedacht door Ronald van Dijk. Na ruim 25 jaar “de ondernemer” te zijn geweest bij verschillende automotive organisaties werd het tijd voor een nieuwe uitdaging.

Nederland telt 51 geregistreerde doe het zelf garages. Deze garages zijn overigens niet georganiseerd. In Zuid Holland waren er 6, nu met  dhz fleXwheels erbij zijn dit er 7. Vanuit Leiderdorp, de vestigingsplaats van de eerste dhz fleXwheels, moet je naar Den Haag (27 km) of naar Hillegom (25 km) om bij een doe het zelf garage te komen. dhz fleXwheels richt zich voornamelijk op Leiderdorp en haar randgemeenten Alphen a/d Rijn, Kaag en Brasem, Teijlingen, Warmond, Voorhout, Leiden, Oegstgeest, Zoeterwoude en Hazerswoude.

Maar, bijna vanzelf sprekend: ”Iedereen is welkom, waar ook vandaan!”.

Door garagebedrijven die failliet gaan of door een andere partij worden overgenomen groeit het aantal werkeloze autotechnici. Tevens krijgen autotechnici, die nog wel in dienst van een werkgever zijn, steeds minder de ruimte om bij hun werkgever privé te “klussen”. dhz fleXwheels wil graag voor álle autotechnici, die zich hiertoe aangetrokken voelen, een platform scheppen om zich als ZZP-er te ontwikkelen door de mogelijkheden hiertoe, op professionele wijze, te faciliteren. dhz fleXwheels verhuurt hiertoe alle mogelijke middelen zoals, werkplekken met een 4,2 ton 2-koloms hefbrug, werkplek met motorfietsheftafel van 450 kg, werkplekken zonder hefbrug, gereedschapskisten (metrisch en inch maten) speciaal gereedschap voor veel merken, moderne bandenapparatuur, pneumatische gereedschappen, momentsleutels, lockerkasten etc. Alle vervoersmiddelen zijn bij dhz fleXwheels welkom, mits zij binnen de door haar gevoerde maatvorming past.

dhz fleXwheels gebruikt hiervoor leegstaande garagebedrijven of bedrijfspanden, gelegen op een A locatie met op steenworp afstand een onderdelengrossier. Deze onderdelengrossier schept de mogelijkheid om, middels een bedrijfspas van dhz fleXwheels, met korting onderdelen, accessoires enz. bij hen aan te schaffen. dhz fleXwheels zelf verkoopt géén onderdelen of iets dergelijks, behalve hulp- en klein materialen, olie en banden.

Buiten de al of niet werkeloze autotechnici is dhz fleXwheels er uiteraard ook voor andere doelgroepen.

 

  • De hobbyist: die het “rommelen” in zijn garage of carport zat is en goed geoutilleerd zijn hobby wil uitvoeren. Tevens biedt dhz fleXwheels hen opslagruimte aan van een locker tot een garagebox van 6 x 3 m die 24/7 toegankelijk is (*).
  • Hobbyclubs: zij organiseren met regelmaat themadagen/-avonden. De gehele accommodatie kan hiertoe dienst doen. Tevens beschikt dhz fleXwheels over een aantrekkelijke instructie ruimte voorzien van een beamer. Ook kunnen dergelijke clubs voor het gehele jaar vaste clubdagen/-avonden/-weekenden reserveren om te sleutelen, workshops te organiseren of anderszins bij elkaar te komen.
  • De passant: is diegene die plotseling om een werkplek verlegen zit om dat nare rammeltje nader te onderzoeken of om even zelf zijn uitlaatdemper te vervangen. Wellicht vindt hij olie verversen wel een erg prijzige bedoening en doet hij dat ook liever zelf. Het zelf wisselen van wielen (zomer/winter) wordt hem op deze manier ook wel erg gemakkelijk gemaakt. Bij gebruik van de faciliteiten die dhz fleXwheels hem biedt kan hij, met de reeds voornoemde bedrijfspas, met korting onderdelen aanschaffen bij de onderdelengrossier met wie dhz fleXwheels samenwerkt.
  • Huurder van stallingruimte (*): is de huurder van een afzonderlijke garagebox (6 x 3 m) waarin hij zijn klassieker, hobby auto, camper, motor(en), boot of anderszins kan stallen. De garagebox is 24/7 bereikbaar via een hekwerk (2 m hoog) met schuifpoort. De tarieven die dhz fleXwheels hiervoor rekent mogen zéér concurrerend genoemd worden wanneer je ze vergelijkt met de tarieven van andere aanbieders.
  • Opleidingscentra: Onlangs is de “werkplaats” welke het ROC te Leiden gebruikte voor leerdoeleinden gesloten door gebrek aan financiële middelen. dhz fleXwheels kan deze functie, periodiek, overnemen tegen een fractie van de kosten. Door haar flexibele op- en instelling kan zij tevens aan (bijna) alle wensen voldoen.

 

Tevens maakt dhz fleXwheels gebruik van haar eigen website www.dhzflexwheels.nl

Op deze site kunnen gebruikers werkplekken en veel andere zaken reserveren. Voordeel hiervan is natuurlijk ook dat u direct kunt zien wanneer er plekken vrij zijn. Door het ruime aanbod van werkplekken worden lange afspraaktermijnen voorkomen. Voor de passant die direct over een werkplek wil beschikken biedt dit ook volop mogelijkheden. Overigens is er op de dag zelf géén mogelijkheid om het reserveringssysteem te gebruiken. Hiertoe dient u telefonisch contact op te nemen met dhz fleXwheels.

Op de site wil dhz fleXwheels “vraag & aanbod” bij elkaar brengen. De gastheren van dhz fleXwheels kennen veel merk specifieke monteurs. Hebt u een reparatie die u door een merkspecialist wil laten uitvoeren, geef dit aan ons door via het meldingsformulier en wij brengen u snel in contact met de desbetreffende monteur.

(*) 10 Garageboxen worden op zijn vroegst in 2016 gerealiseerd.

 

Over Ronald van Dijk

Mijn naam is Ronald van Dijk en ik ben ruim 31 jaar getrouwd met Mirjam, mijn steun en toeverlaat. Samen hebben wij twee kinderen, die al weer geruime tijd op zichzelf wonen samen met hun partner, en drie kleinkinderen.

Loopbaan

Inmiddels heb ik er ruim 35 jaar als automotive aftersales man pur sang opzitten. Toch kwam bij mij in 2014 de gedachte op om voor mijzelf iets op te starten. Het idee wat dat dan moest zijn had reeds in 2012, in een ruwe versie, vorm gekregen. Daar er halverwege 2012 een klusje van anderhalf jaar, tussendoor kwam heeft de feitelijke oprichting van dhz fleXwheels pas in oktober 2014 plaatsgevonden. Hierna heeft het nog 6 maanden moeten duren voordat ik het meest geschikte pand voor dhz fleXwheels vond.

In voornoemde 35 jaar heb ik altijd in aftersales functies mijn werkzaamheden verricht. Ik ben in 1979 begonnen als monteur/chef werkplaats in het familiebedrijf. Bij Car-Center, zo heette dit bedrijf, haalde ik als een van de eersten in 1984 mijn APK II diploma (pasnummer 13). Hierna bekleedde ik functies als Aftersales Manager bij Van Haasteren in Leiderdorp, Technisch Logistiek Manager bij Koops-Furness te Amsterdam, Vestiging overschrijdend Aftersales Manager bij Pouw Automotive (7 vestigingen), Directeur Aftersales bij Mercedes-Benz Dealer Bedrijven, zuster organisatie van de importeur Mercedes-Benz Nederland, (9 vestigingen), Project-/Sitemanager bij een opdrachtgever die anoniem wenst te blijven, Manager Aftersales a.i. bij de A-Point Groep (Pon dochter) te Amsterdam.

Hoe is het zo gekomen?

In 2014 moest de auto van mijn vrouw weer eens een onderhoudsbeurt hebben. Ik wilde hiertoe een afspraak maken bij de lokale dealer. Daar Autohome failliet was (weer autotechnici op straat) dacht ik terecht te kunnen bij het Motorhuis, zij zijn ook Hyundai dealer. Maar die waren ook reeds gevlogen i.v.m. een reorganisatie (nog meer autotechnici op straat). Ik dus op zoek naar een doe het zelf garage. Wat denk je…………….? De dichtstbijzijnde was in Den Haag of Hillegom! Toen brak mijn klomp, viel het kwartje en besloot ik op dat moment (vrijdag 15 augustus 2014) om er zelf een te beginnen. Exact een jaar later, 15 augustus 2015, is dit voornemen een feit geworden.

Leiderdorp, juli 2015